Wirtualne fantazje realnych pedofilów – zagrożenia kryjące się tuż za rogiem

Ten artykuł ma 2 strony:

.

Ucieczka

W 2007 roku powstało Second Life – wirtualny świat, w którym mieszka ponad 6 milionów osób. Dzięki tej darmowej aplikacji można stworzyć wszystko, dzięki czemu swoje miejsce znaleźli tam również członkowie różnych społeczności dewiantów, w tym pedofile.

Kiedy SL górowało na listach gier on-line, dziennikarz Jason Farrel ze Sky News, dostał cynk, że na placu zabaw za jednym z wirtualnych centrów handlowych odstawia się niezła akcja. Było tam pełno awatarów dzieciaków, kontrolowanych przez dorosłych, którym można było zaoferować seks za pieniądze, można było poddawać je torturom, okaleczać i gwałcić. Media na całym świecie oszalały pod wpływem pedofilskiego kącika w grze.

Peter Vogt, oskarżyciel specjalizujący się w walce z dziecięcym porno, po obejrzeniu filmiku z SL, na którym widać jak awatar dziewczynki obcuje ze starym łysym zwyrolem, stwierdził, że nie ma najmniejszego znaczenia, czy ten proceder ma miejsce wirtualnie czy w świecie rzeczywistym – zachowanie jest jednoznaczne.

W odpowiedzi twórcy Second Life wprowadzili zakaz age-playu, czyli podejmowania interakcji na tle seksualnym przez awatar-dziecka i awatar-dorosłego. Przynajmniej w ten sposób udało się ukrócić szerzenie perwersyjnych zachowań.

Krateczki, a co za nimi?

Artykuł 200 Kodeksu Karnego mówi: „Kto doprowadza małoletniego poniżej lat 15 do obcowania płciowego lub do poddania się innej czynności seksualnej albo do wykonania takiej czynności podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.” oraz „Tej samej karze podlega, kto utrwala treści pornograficzne z udziałem takiej (osoby ścigane z urzędu).”

Kiedyś dość mocno interesowałem się subkulturami więziennymi – w tym grypserą, grupami, tatuażami. Jednym z tematów, które przewinęły mi się podczas tego było traktowanie pedofilów. Jest to również pokazane w fabularnym filmie „Symetria” w reżyserii Konrada Niewolskiego. Polecam.

Zobacz również: Lodówka, która sama zamawia jedzenie

10 lat Second Life, czyli wirtualne ambasady i seks z jednorożcami

Dokładnie 10 lat temu, 23 czerwca 2003 roku, uruchomiono Second Life. Ten wirtualny świat dał graczom wyjątkowe możliwości – mogli stać się…

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Technologie:

Nurkujące drony i łodzie jak statki kosmiczne: osobisty sprzęt do podróży pod wodą Sprzedawca w sklepie komputerowym - zawód ograniczonego zaufania Broń, która nie zabija. Wojna przyszłości: wszystko zniszczone, żadnych zabitych 8 cudów techniki z lat 90. Napęd ZIP, robot AIBO i pager BlackBerry. Pamiętasz je? Jak powstaje smartfon? Jeśli poznacie prawdę, być może nigdy więcej go nie kupicie Xanadu - zapomniany przodek WWW. Kto naprawdę wymyślił hipertekst? Bezpowrotnie tracimy dane. Nic po nas nie zostanie – ostrzega wiceprezes Google’a V3 - mordercza stonoga Hitlera. Największe działo drugiej wojny testowano w Międzyzdrojach „Das Marsprojekt”. Marsjańska misja Wernhera von Brauna z 1952 roku Jak prasa pisała o Internecie w 1988 roku? Quiz Gadżetomanii: Kto to powiedział? Dopasuj cytaty do znanych postaci! Ernő Rubik, człowiek schowany za kostką Binairy Talk – dane zapisane w obłokach dymu. Odczytamy je laserem Nietypowe zastosowania WD-40. Do czego można go wykorzystać? Jak oni podrabiają! Chińczycy skopiowali kuchenkę gazową Apple'a i... alpejski kurort Bałakława - tajna baza radzieckich okrętów podwodnych Niesamowity XC-120 Packplane: eksperymentalny samolot z lat 50. Jaki nóż wybrać? Najlepsze scyzoryki i foldery za 50, 100 i więcej złotych Hatsune Miku: oto przyszłość muzyki. Ta Japonka zawsze będzie miała 16 lat Bill Gates: kradnij pomysły, zdradzaj przyjaciół, ciężko pracuj. Tak zostaniesz miliarderem Współczesne czołgi i pojazdy bojowe Wojska Polskiego. Ten sprzęt ma nas obronić Tajny projekt NASA: dlaczego rozsypano w Kosmosie miliony miedzianych igieł? Technologiczne mity. Sony timer, czyli planowe starzenie produktów Dzień z życia śmieciarza. Kosze na śmieci pełne telewizorów, komputerów i konsol?